Bestyrelsen har det overordnede ansvar for klubbens anliggender og er ansvarlig for, at klubben ledes og drives i henhold til klubbens vedtægter samt beslutninger, taget på ordinære og ekstraordinære generalforsamlinger.
Formand
fam.ferdinand(at)gmail.com
20 71 22 42
Næstformand
Rekrutteringsudvalg
larsrindum(at)gmail.com
30 33 43 87
Sekretær
Jettewulff(at)outlook.dk
61 77 78 36
Kasserer
nilszknudsen(a)gmail.com
24 23 26 16
Medlem
Baneudvalg
mail(at)claushalken.dk
26 24 87 03
Medlem
srj(at)harald.dk
27 20 83 99
Medlem
(Husudvalg)
fs(at)dte.dk
24 88 80 54
klaus_krogh(at)hotmail.com
30 62 92 09
2. suppleant
litkjensen(at)hotmail.com
29 24 38 06
September 2023 - Nyt fra bestyrelsen
1. Andreas Søndergaard
Med baggrund i den fra alle sider udtrykte store tilfredshed med vores træner Andreas Søndergaards indsats i og for klubben, kan bestyrelsen hermed med stor glæde oplyse, at samarbejdet med Andreas fortsætter i den nye sæson, idet kontrakt nu er indgået for sæsonen 2024. Fra bestyrelsens side glæder vi os til at fortsætte og udbygge samarbejdet med Andreas.
Yderligere information om træningsmuligheder, tider og priser følger, når sæsonstart nærmer sig.
2. Greenfee pr. 1/10-23
På seneste bestyrelsesmøde besluttede bestyrelsen at sætte greenfeesatsen op til 400 kr. Med denne stigning ligger FGK fortsat på niveau med eller under de omkringliggende fynske klubber.
Den nye pris træder i kraft med virkning pr. 1. oktober 2023.
3. Åbent Hus
Det sidste ”Åbent Hus” i 2023 blev som bekendt afholdt den 27/8.
Arrangementet var i lighed med de tidligere arrangementer en succes med ca. 25 besøgende, og specielt glædeligt var det at konstatere, at vægten denne gang var på de yngre aldersgrupper, herunder forældre med teenagebørn.
Efterfølgende har der været meget fin tilslutning til børne-/ juniortræningen hos Andreas lørdag formiddag.
På bestyrelsens vegne
Jens Ferdinand
Formand
August 2023 - Nyt fra bestyrelsen
1. Bestyrelsen
På bestyrelsesmøde 14/8 har bestyrelsen med beklagelse taget til efterretning, at Henrik Olsen af personlige årsager har ønsket med omgående virkning at udtræde af bestyrelsen.
Bestyrelsen takker Henrik for hans dedikerede arbejde i bestyrelsen og dermed for medlemmerne.
I stedet for Henrik er Lars Rindum som 1. suppleant indtrådt i bestyrelsen frem til den ordinære generalforsamling 2023.
2. Økonomi
Økonomien tegner fortsat fornuftigt. Dog ligger greenfee indtægterne pr. 30/6-23 noget under samme tidspunkt sidste år. Heldigvis tegner august og september bedre end de seneste måneder.
Medlemstallet pr. 30/9 forventes at holdes sig status quo.
3. Rekruttering/Begyndere
Der har i løbet af sommeren været afholdt følgende arrangementer:
3.1 Familie/vennedag
Desværre drillede vejret, med de fremmødte – i alt ca. 20 – havde en dejlig dag i regntøj og gummistøvler. Bestyrelsen forventer at gentage arrangementet.
3.2 Rehab-Golf
Det viste sig, at tidspunktet ikke var velvalgt. Derfor vil introduktionen til Rehab-Golf blive gentaget den 27/8.
3.3 Turbo golfkørekort
På opfordring af et par medlemmer kunne man i juli måned på blot 1 uge tage golfkørerkort. Klub og ikke mindst træner har fået stor ros for initiativet, men konklusionen er, at det, hvis man ikke har et udtalt boldtalent eller tidligere har forsøgt sig med eksempelvis med pay-and-play golf, er særdeles krævende at gennemføre det intensive forløb med et afsluttende golfkørekort.
3.4 Spil-med-dag 13/8
Spil-med-dagen var en succes med hele 36 tilmeldte.
Det blev en hyggelig eftermiddag med godt vejr - med en kort golfintroduktion, Greensome på for-9 og afslutningsvis en pølse/øl i gården. Et par af de inviterede har aktuelt allerede tilmeldt sig begynderkurset.
3.5 Firmagolf/Fredagsbar
Som annonceret både på hjemmesiden og på Facebook introducerer klubben som et nyt initiativ ”Fredagsbar” i august og september for grupper af kolleger, venner, familie, naboer på min. 6 personer.
Det er håbet, at rigtigt mange vil benytte sig af denne mulighed for at mødes til golf og en fredagsøl som indledning på weekenden – tilmelding til arrangementerne er nødvendig - yderligere information på Facebook og på hjemmesiden.
3.6 Skolegolf
I fortsættelse af forårets initiativ, gennemfører Andreas på samme måde her i efteråret et golfforløb for udvalgte skoleklasser. Derfor vil I af og til møde de unge mennesker i klubben, som forhåbentligt kan få lyst til golf’en.
3.7 Åbent Hus
Det sidste ”Åbent Hus” i 2023 afholdes den 27/8. Arrangementet vil blive annonceret på hjemmeside, Facebook og i Ugeavisen.
4. Strategi
Da Henrik Olsen indgik i styregruppen for strategiarbejdet, bliver det nødvendigt at sammensætte en ny styregruppe, hvilket muligvis indebærer, at processen ikke som forventet kan afsluttes inden generalforsamlingen i december. Yderligere information herom følger.
5. Køkkenprojektet
Klubben har endnu ikke modtaget svar på den indsendte LAG SØM ansøgning om fondsmidler til køkkenprojektet. Svar forventes i løbet af august.
6. Banen
Boldautomat & robot på driving range
Der arbejdes fortsat på at optimere driften af automaten og løse de konstaterede opstartsproblemer. Problemerne forventes løst senest til sæsonstart 2024.
Overdækning af driving range
Baneudvalget arbejder aktuelt på mulighederne for at etablere en overdækning af det nederste niveau på udslagsstederne.
Udvalget vil sætte stor pris på input fra jer medlemmer - gerne med fotos/forslag til mulige løsninger og med oplysning om, hvor den foreslåede løsning er etableret. Det er tanken, at overdækningen ikke skal være alt for tung og klodset – løsningen skal gerne passe ind i naturen, eksempelvis med græs på taget.
Forslag bedes sendt til Claus Halken pr. sms eller e-mail. Kontaktinfo fremgår af hjemmesiden.
7. Affald
Affaldsspandene ude på banen er nu lukket, og affald skal sorteres og bortskaffes i beholderne ved hul 18.
Desværre ser det ud til, at den nye ordning har medført, at der efterlades mere affald på banen end tidligere, og bestyrelsen vil på den baggrund hermed opfordre til, at alle husker at opsamle og bortskaffe eget affald - men også i givet fald andre spilleres ”glemte” affald. På forhånd tak.
8. Roser til klubben
Ros fra grupper af greenfeespillere
Klubben har den seneste uge modtaget 2 x flotte, rosende ord på skrift fra grupper af greenfeespillere, som har gæstet klubben.
Fra bestyrelsen skal der lyde en specielt tak til Barbara - men også til både den øvrige stab og jer medlemmer for den gode ånd og positive holdning, som vores gæster møder.
Taksigelse fra Ole Lauritzen
Med henvisning til tidligere opsatte opslag i tavlerummet, takker bestyrelsen endnu engang de medlemmer, som på dagen udviste respekt for det begravelsesfølge, som passerede banen, hvilket betød meget for familie og venner.
På bestyrelsens vegne
Jens Ferdinand
Formand
Juni 2023 - Nyt fra bestyrelsen
1. Artikel i Golf Avisen om ”10 unikke klubhuse i Danmark”
Link til artiklen er nu lagt op på hjemmesiden sammen med link til ”Dalkildegaards
historie”, som vi med tak har modtaget fra Bent Hansen. God fornøjelse med
læsningen.
2. Økonomi
Økonomien ser fortsat fornuftig ud både i forhold til sidste år og i forhold til
budget.
3. Rekruttering/Begyndere
Arbejdet med rekruttering og opstart nybegyndere kører for fuldt tryk – og
fortsættes hen over sommeren. Planerne for efterårssæsonen er under
udarbejdelse. Yderligere herom, så snart tidspunkter og aktiviteter ligger fast.
Som noget nyt, vil der i år blive afholdt specielle ”lynkurser”, hvor nybegyndere
kan tage deres golfkørekort på 1 uge, mens de f.eks. er på ferie i Faaborg. Der er
aktuelt flere tilmeldte, og kurserne vil blive annonceret, således at alle
interesserede får mulighed for at deltage.
4. Strategi
Strategiarbejdet er som bekendt igangsat, og bestyrelsen vil gerne benytte
lejligheden til at takke for de mange besvarelser i spørgeskemaundersøgelsen,
som nu indgår i strategiarbejdet.
Strategiarbejdet ”holder sommerferie”, men startes intensivt op i starten af
september, og såvel udvalg som medlemmer vil blive inddraget i processen.
5. Køkkenprojektet
Flere bestyrelsesmedlemmer har på det seneste været kontaktet af medlemmer,
som har efterspurgt information om ”køkkenprojektet”.
Med henvisning til ”Nyt fra Bestyrelsen” i april kan vi bekræfte, at bestyrelsen har
genoptaget de tidligere bestyrelsers forarbejde og planer for en flytning og
renovering af køkken & serveringsområdet i hovedbygningen. Information vil blive
udsendt, så snart der er konkret nyt om projektet.
Som også nævnt i april, har klubben indgået aftale med fundraiser Anne Mette de
Visser, og de første møder har været afholdt.
6. Boldautomat & robot på driving range
Som allerede udmeldt fra sekretariatet, er den nye boldautomat nu installeret og opsamlerobotten idriftsat.
Der arbejdes aktuelt på at optimere funktionerne i automaten, og i håbet om, at medlemmerne vil opleve en forbedret service på driving range med det nye system, opfordrer bestyrelsen alle til snarest at henvende jer på kontoret for at få udleveret chip til gratis bolde på driving range (depositum 100 kr.), da overgangssystemet med koder falder bort med udgangen af juni. Som tidligere meddelt, vil gæstespillere fremover skulle betale for bolde på driving range.
7. Affaldssortering
Som også tidligere nævnt, er klubben ligesom alle andre underlagt de nye
affaldssorteringsregler.
Derfor vil affaldsspandene på banen i den nærmeste fremtid blive lukket, og alle
bedes sortere og bortskaffe deres affald i beholderne, som er opsat ved hul 18.
8. Sommertilbud til udvalgte klubber
På baggrund af et tilfredsstillende antal gæstespillere og dermed indtjening sidste sommer, har bestyrelsen besluttet at gentage initiativet fra 2022 at tilbyde spillere fra udvalgte golfklubber at spille bestemte uger, hvor belastningen på banen erfaringsmæssigt ikke er stor, til en reduceret greenfee på 125 kr. - hver uge 5 klubber uden for Fyn + 1 fynsk klub.
9. Nye pay-back aftaler med EnergiFyn
2 ILDSJÆLE søges til at hjælpe Faaborg Golfklub
EnergiFyn har kontaktet klubben og orienteret os om, at disel- og benzinbiler efter planerne vil være udfaset om ca. 10 år. Herefter vil alle køre i biler drevet af EL, hvilket indebærer et meget stort marked for installering af ladestandere i og ved vores bopæl.
EnergiFyn har en markedsandel på 85% og har udvalgt 10 – 12 klubber/ foreninger på Fyn, som på det seneste har evnet, at få flere medlemmer til at tilmelde sig FynskSupport, og Faaborg Golfklub er som den eneste golfklub på Fyn blandt de udvalgte klubber.
EnergiFyn tilbyder, at uddanne 2 ambassadører i hver af de udvalgte klubber, som får direkte adgang til et informationsteam, og som får præsentationsmateriale stillet til rådighed. Endvidere stiller EnergiFyn gerne op til møder i klubben og vil gerne være matchsponsor.
For hver ladestander, som et medlem får installeret, modtager FGK et kick-back- fee på 500 kr.
Over de kommende år kunne dette betyde et større 6-cifret beløb i indtægt for FGK - et beløb, som ville gøre det muligt at realisere mange af de vedligeholdelses- og renoveringsprojekter, som klubben står overfor.
Vi søger derfor efter 2 ildsjæle, som vil være med til at skubbe projektet i gang over for vores medlemmer. Venligst kontakt Henrik Olsen på 20702831 eller henrik.olsen5642@gmail.com, hvis du kunne være interesseret i at få en uddannelse i ladestandere og hjælpe de øvrige i klubben med spørgsmål.
Forsikringstjek
Vores hovedsponsor GF-Forsikring, har lavet en aftale med EnergiFyn.
Hvis du ønsker et forsikringstjek og vil kontaktes telefonisk af GF Fyn, skal du blot hente en brochure fra EnergiFyn hos Barbara.
For hvert forsikringstjek afregner EnergiFyn 300 kr. til FGK, og hvis tjekket ender ud i et forsikringstilbud – og du nævner over for GF, at du medlem af FGK - afregner GF yderligere 300 kr./tilbud over for FGK – vær seriøs!
Bestyrelsen benytter lejligheden til at ønske jer alle og jeres familier EN RIGTIG GOD SOMMER
– vi glæder os til alle efterårets aktiviteter
På bestyrelsens vegne
Jens Ferdinand
Formand
Marts 2023 - Nyt fra bestyrelsen
Info fra bestyrelsesmøde 27/2-23
Pay-Back aftaler – Faaborg Golfklub
Vi vender endnu engang tilbage til de pay-back aftaler, som Faaborg Golfklub har med nogle af vores sponsorer, idet bestyrelsen opfordrer alle medlemmer til at støtte/benytte disse sponsorer, da dette potentielt indebærer en væsentlig indtjening for klubben – en indtjening, som er mere vigtig for klubbens økonomi end tidligere.
Gennem den støtte bliver du også sponsor i klubben, vel og mærke uden at det koster dig noget.
Der er tale om følgende sponsorer/produkter:
Energi Fyn
Energi Fyn har en meget stor markedsandel i vores nærområde.
Sidste år lancerede vi en kampagne, som medførte, at vi fik væsentlig flere til at støtte os. Specielt ét medlem skaffede mere end 70 nye aftaler.
I dag har vi ca. 150, som støtter os. Tallet burde være mere end det dobbelte – gerne tredobbelt. Det er ikke kun dig og din husstand, som kan støtte – spørg din familie, venner, bekendte, kolleger eller naboer. Støtten kan ydes som EL- og/eller gaskunde. Barbara har brochuremateriale.
OK
OK har også en stor markedsandel i vores nærområde. Køber du benzin, olie, gas eller EL hos OK, kan du støtte FGK.
Vi har i dag ca. 50 aftaler – alt, alt for lidt. Ligesom det er tilfældet hos Energi Fyn, er det ikke kun dig, men også dine omgivelser, som kan støtte FGK. Barbara har brochuremateriale, også for OK.
Feriepartner MOB
Har du et sommerhus eller byhus, som du overvejer at leje ud enten på Fyn, øerne eller i Syd- og Sønderjylland, så er Feriepartner MOB/ Ejerrådgiver René Flintegaard gerne behjælpelig - tlf. 9363 8792.
For hver indgået formidlingsaftale modtager FGK et honorar på kr. 4.000,-. Husk at gøre opmærksom på, at du er medlem af FGK.
GF Forsikring
GF Forsikring er klubbens hovedsponsor.
Overvejer du at blive kunde hos GF eller tegne endnu en forsikring, så husk at nævne, at du er medlem af FGK.
For hvert forsikringstilbud, GF fremsender, modtager FGK kr. 300, -, også selv om det ikke ender op med en aftale. Vi skal naturligvis være seriøse og potentielle, når vi beder om et tilbud.
Hvis vi alle går helhjertet ind i at benytte ovennævnte muligheder, så er der et ekstra indtjeningspotentiale for klubben, svarende til 10 nye medlemmer – nye medlemmer, som vi i øvrigt arbejder målrettet på – mere om det senere.
Ændring af ranking/hulindex for 18-huls banen
Handikapudvalget har gennemgået statistikmateriale for de resultater, som er opnået på FGK’s 18-huls bane i 2022, omfattende mere end 200.000 registreringer, og på den baggrund er det besluttet at ændre hulindex fra sæsonstart 2023 som følger:
Hul nr. Index Kommentar
1. 9 uforandret
2. 3 uforandret
3. 15 uforandret
4. 1 idag 5
5. 11 idag 13
6. 17 uforandret
7. 7 idag 1
8. 13 idag 11
9. 5 idag 7
10. 14 uforandret
11. 8 idag 6
12. 2 idag 4
13. 18 uforandret
14. 12 uforandret
15. 6 idag 2
16. 4 idag 8
17. 16 uforandret
18. 10 uforandret
Ny baneguide er udarbejdet i henhold til den nye rating.
Arbejdsdag forår 2023
For god ordens skyld gentager vi, at arbejdsdagen 2023 er fastlagt til
Søndag den 26. marts
Vi håber, at se rigtigt mange medlemmer på dagen, så vi kan gøre både banen og klubben klar til sæsonen. Yderligere information følger snarest.
Tilmelding til dagen enten via Golfbox, hvor arbejdsdagen er oprettet eller pr. e-mail til Barbara –
OBS ny e-mailadresse: info@faaborggolfklub.dk
Golfens dag/Åbent hus forår 2023
Til orientering afholdes ”Åbent Hus” i klubben den 2. april og ”Golfens Dag” den 23. april, og bestyrelsen håber naturligvis på at se mange af medlemmernes familie, venner og bekendte, som kunne have lyst til at forsøge sig med at ”gå til golf”. Såvel bestyrelse som andre frivillige fra klubben vil være til stede for at tage godt imod alle gæster.
På bestyrelsens vegne
Jens Ferdinand
Formand
Januar 2023 - Nyt fra bestyrelsen
Allerførst Godt Nytår til alle i Faaborg Golfklub!
Allerførst Godt Nytår til alle i Faaborg Golfklub!
I den nye bestyrelse glæder vi os til den kommende sæson og er for længst i fuld gang med forberedelserne til den nye sæson.
Det er den nye bestyrelses intention at være meget synlig og involverende, og første skridt på den vej er medlemsmødet den 1. februar 2023, hvor vi håber at se rigtigt mange af klubbens medlemmer til en konstruktiv dialog om fremtiden.
Konstituering/Ny formand for Husudvalget
Som allerede meddelt på hjemmesiden og ved opslag i klubben umiddelbart efter den ord. generalforsamling i december, har bestyrelsen konstitueret sig som følger, med de nævnte ansvarsområder:
Som det fremgår, fortsætter Claus Halken som formand for Baneudvalget, mens Brian Lüthje er indtrådt som ny formand for Husudvalget som afløser for Torben Søndergaard, der som bekendt i længere tid har ønsket at fratræde posten.
På vegne af begge bestyrelser takker vi Torben for hans store indsats som husudvalgsformand og bestyrelsesmedlem i Faaborg Golfbane A/S og byder Brian velkommen på posten. Overdragelsen mellem de 2 formænd har allerede fundet sted, og Brian er indtrådt i bestyrelsen for A/S’et.
Begge bestyrelser ser med forventning frem til samarbejdet med Brian, der ud over sit aktuelle arbejde med økonomisk kriminalitet har en fortid som murermester.
Nye vedtægter
De nye vedtægter, som blev vedtaget på den ord. generalforsamling i december blev iht vedtægterne ligeledes vedtaget på den ekstraord. generalforsamling den 11/1-23.
Bestyrelsesmøde 11/1-23
1. Økonomi
Med udgangspunkt i de stigende energipriser og den ustabile økonomiske situation i samfundet generelt, følger bestyrelsen udviklingen nøje. For nuværende er situationen forholdsvis stabil, med lidt faldende kontingent- indtægter samt udgifter i henhold til budget.
Det er for bestyrelsen en løbende proces at have blik for nye indtjenings- og besparelsesmuligheder, og ideer og forslag fra klubbens medlemmer modtages med tak.
Investering i ny boldautomat v/driving range overvejes aktuelt. Beslutning forventes truffet i den nærmeste fremtid.
2. Samarbejdet mellem klub (FGK) og aktieselskab (FGB)
For at optimere samarbejdet og kommunikationen mellem FGK og FGB er det besluttet, at hhv formand/direktør for FGK og FGB, kasserer og formændene for Bane- og Husudvalg deltager i alle bestyrelsesmøder.
3. Medlemskabstyper
Bestyrelsen går i den nærmeste fremtid i gang med arbejdet på at definere forenklede medlemsskabstyper. Som oplyst på den ord. generalforsamling vil de nye medlemsskabstyper først være gældende for nye medlemmer, mens nuværende medlemmers medlemsskaber fastholdes og kun ændres, hvis medlemmet selv måtte ønske det.
4. Aftale for sæsonen 2023 med Andreas Søndergaard
Aftale for den kommende sæson er nu indgået med vores træner Andreas Søndergaard. Nærmere information herom følger.
5. Arbejdsdag
Dato for arbejdsdagen forud for åbningsmatchen 2023 er nu fastsat til lørdag den 25. marts 2023
og vi beder alle, som har mulighed for at yde en frivillig arbejdsindsats denne dag, allerede nu reservere datoen. Nærmere information følger senere.
6. DGU repræsentantskabsmøde 2023
JF og JND deltager i DGU’s repræsentantskabsmøde i marts 2023.
Den 18. januar, 2023
På bestyrelsens vegne
Jens Ferdinand Formand
December 2022 - Nyt fra bestyrelsen
Ordinær generalforsamling 2022
Som bekendt afholdtes den ordinære generalforsamling 2022 i Hestestalden torsdag den 8. december med deltagelse af 65 stemmeberettigede medlemmer.
Resumé af bestyrelsens beretning vil snarest blive lagt op på hjemmesiden.
De opstillede kandidater til bestyrelse/som suppleanter blev valgt uden modkandidater, og på det efterfølgende konstituerende bestyrelsesmøde konstituerede bestyrelsen sig som følger:
Formand - Jens Ferdinand
Næstformand - Jørgen Nørregaard Dahl
Kasserer - Jørgen Nørregaard Dahl
Sekretær - Jette Wulff
Medlem - Claus Halken
Medlem - Henrik Olsen
Medlem - David Hollinsworth
Medlem - Brian Lüthje
Det af bestyrelsen fremlagte forslag til nye vedtægter blev efter ændring af punkt 3.4, således at kontingentet også fremadrettet fastsættes af generalforsamlingen, enstemmigt vedtaget. Da de nødvendige 2/3 af alle stemmeberettigede medlemmer imidlertid ikke var til stede/repræsenteret på generalforsamlingen, vil der straks efter nytår blive indkaldt til Ekstraord. Generalforsamling for endelig godkendelse af de nye vedtægter.
Tidspunktet for den ekstraord. generalforsamling er foreløbig fastsat til den 11. januar 2023 kl. 20.00.
Medlemsmøde
Som adviseret på generalforsamlingen, vil bestyrelsen straks efter nytår indkalde til medlemsmøde for drøftelse af udfordringerne og opgaverne for såvel bestyrelse som medlemmer i den kommende sæson. Tidspunktet for dette møde er foreløbig fastsat til den 1. februar 2023 kl. 19.00 i Hestestalden.
Den 15. december, 2022
På bestyrelsens vegne
Jens Ferdinand Formand
September 2022 - Nyt fra bestyrelsen
Endnu en sæson nærmer sig sin afslutning. Heldigvis ser det ud til, at vi økonomisk lever op til budget og kommer ud med skindet på næsen.
I bestyrelsen er vi for længst gået i gang med budgetlægningen for det kommende år – en opgave, som er en stor udfordring, da vi, ligesom alle andre, virksomheder såvel som private, står i en problematisk situation med stærkt stigende omkostninger til el, vand, varme og brændstof, hvor ingen tør spå om fremtiden.
I den forbindelse opfordrer bestyrelsen alle medlemmer til i den kommende kolde og mørke tid at spare mest muligt på energien, d.v.s. slukke/forbruge mindre af alt, når I er i klubben.
Nyt fra greenkeeperstaben
Vores greenkeeperelev René Juul Vedersøs uddannelse forløber meget tilfredsstillende. René har, netop bestået sin mesterlæreprøve og begynder nu på 1. skoleforløb.
STORT TILLYKKE herfra til René - og held og lykke med skolen…….
Ordinær generalforsamling 2022 i FGK
Til orientering er den ordinære generalforsamling 2022 nu tidssat til;
torsdag den 8. december 2022
Officiel indkaldelse med dagsorden udsendes senere iht gældende vedtægter.
For en ordens skyld gør vi opmærksom på, at medlemsforslag til behandling på generalforsamlingen skal være bestyrelsen i hænde senest den 31. oktober 2022.
Med hensyn til valg til bestyrelsen, er såvel formand som næstformand på valg for den kommende 3-års periode og 2 suppleanter skal genvælges/vælges for det kommende år. Derudover er posten som kasserer som bekendt vakant.
Til orientering har formand Jørgen Bremholm og næstformand Søren Pedersen allerede nu meddelt den øvrige bestyrelse, at de ikke ønsker at genopstille, hvorfor valgbare medlemmer, som er interesserede i at indtræde i bestyrelsen/som suppleant, bedes kontakte bestyrelsen/formanden – meget gerne i god tid inden generalforsamlingen. Til posten som kasserer, har bestyrelsen en meget kvalificeret kandidat, som er villig til at påtage sig denne opgave.
Faaborg Golfbane A/S
Da Søren Pedersen ønsker at udtræde også af A/S bestyrelsen på næste ord. generalforsamling i maj 2023, og da husudvalgsformand Torben Søndergaard som tidligere meddelt ønsker at fratræde i husudvalg/bestyrelse snarest, bedes interesserede i de 2 ledige poster kontakte formandskabet/Bo Andersen for at sikre en glidende overgang mellem gammel og ny bestyrelse.
Begge bestyrelser ser frem til at høre fra medlemmer, som er interesseret i at indgå i bestyrelsesarbejdet, således at begge bestyrelser kan sammensættes med den nødvendige, forskelligartede baggrund og viden.
Den 15. september, 2022
På bestyrelsens vegne
Jørgen Bremholm
Formand
Juli 2022 - Nyt fra bestyrelsen
"Sommerhilsen fra Bestyrelsen"
Hermed en sommerhilsen fra bestyrelsen med information om de seneste tiltag i klubben.
Ændring af hul 2 på par-3 banen
Som de fleste af jer allerede har set både på Facebook og fysisk på banen, er greenkeeperstaben nu gået i gang med en omlægning af hul 2 på par-3 banen. Ændringen var tvingende nødvendig på grund af de store gener med ”vildfarne bolde”, som vi hidtil har udsat vores nabo for. Det skal understreges, at vores nabo har været meget forstående og tålmodig, men situationen var uholdbar, og bestyrelsen håber, at problemerne fremover vil være løst.
Måtter til træning af indspil
Efter ønske - specielt fra vores nybegynderne - er måtter nu udlagt foran bunkeren ved indspilsgreen for at muliggøre indspil fra et plant område.
Driving range bolde
Vi har tidligere - flere gange - indskærpet at rangebolde UDELUKKENDE må bruges på driving range.
Desværre hører vi tit fra både greenkeepere og medlemmer, at man fortsat finder rangebolde på banen. Dette er overraskende, da vi som spillere véd, at spillet på banen IKKE forbedres ved spil med disse bolde!!!
Der er igen blevet fyldt op i boldkassen, og de er ikke gratis!!!! så vi appellerer endnu engang til, at man lader rangeboldene forblive på driving range området.
Ny træner
Mange medlemmer udtrykker stor tilfredshed med klubbens nye træner Andreas Søndergaard, hvilket vi i bestyrelsen er meget glade for.
Det nuværende tilbud om deltagelse i gratis træning for medlemmer vil blive fastholdt indtil videre, men HUSK, selvom tilbuddet er gratis, så meld afbud hvis I bliver forhindret i at deltage. Det er trist med ledige pladser, når andre står på ventelisten. På forhånd tak.
Åben Skole
Mange af jer har sikkert ved flere lejligheder konstateret, at Andreas har haft større grupper unge mennesker på besøg. Dette er foranlediget af en aftale med kommunen, omkring "Åben skole", og vi håber igennem dette projekt at tiltrække nogle unge mennesker til klubben. Det kunne være hyggeligt med en spirende ungdomsafdeling i vores klub, så tag godt imod de unge mennesker.
Tilbud til klubbens sponsorer og deres ansatte
For at vise vores påskønnelse af støtten fra vores sponsorer, men naturligvis også med det formål for at tiltrække nye, gerne yngre medlemmer, har sponsorudvalget netop skrevet til alle sponsorer med et favorabelt tilbud om golfkørekort og efterfølgende medlemskab, gældende for resten af 2022 for sponsorerne, deres ansatte og disses partnere.
Café Dalkilden
Som I sikkert allesammen har oplevet, er priserne på energi steget voldsomt i år. Det gælder også for klubbens forpagter, hvilket bl.a. har slået igennem på begrænsede åbningstider.
Derfor - når I trænger i til væske eller fast føde efter runden, så støt gerne op om Caféen og nyd samværet med jeres medspillere. Kun ved øget aktivitet kan vi forvente udvidede åbningstider.
Medhjælpermatch
I den nærmeste fremtid åbner klubben for tilmelding i Golfbox til vores Medhjælpermatch, som de sidste år desværre har været ramt af Corona restriktionerne, men…… i år skal det være - så HUSK:
den 21. august inviterer bestyrelsen alle medlemmer, som yder frivilligt arbejde for klubben, til hyggeligt samvær med spil, mad og drikke.
Kaspers Harsbo Pedersen – store oplevelser som caddie
Den 5. juni vandt danske Nicolai Kristensen Challenge Touren i Tjekkiet – en oplevelse, som han delte med vores medlem Kasper Harsbo Pedersen, som havde fornøjelsen at gå caddie for Nicolai.
Kasper har som caddie haft store oplevelser på Challenge Touren og har på det seneste været i både Tyskland, Østrig og Spanien.
Dette indlæg er tænkt som inspiration til vores unge golfspillere… og TILLLYKKE herfra til både Nicolai og Kasper.
Bestyrelsen vil til slut benytte lejligheden til at sige tak til Barbara i sekretariatet, som på vanlig fortræffelig og dedikeret vis servicerer vores gæster og medlemmer.
Også en stor tak til vores greenkeeperteam, som under Sørens ledelse yder en kæmpe indsats for at præsentere en rigtigt flot og velplejet bane til stor glæde for både gæster og medlemmer.
Endnu engang en rigtig god sommer til jer alle!
Med venlig hilsen
P.b.v.
Jørgen Bremholm
Formand
April 2022 - Nyt fra bestyrelsen
Indledningsvis vil jeg på vegne af såvel bestyrelse som Husudvalg og Baneudvalg hermed rette en hjertelig tak til hver og én, som søndag den 3. april ydede en kæmpe indsats på medhjælperdagen. Det kan ikke overdrives, hvor stor en værdi det er for klubben, at I medlemmer møder så talrigt op og lægger så mange kræfter i at trimme vores smukke omgivelser på Dalkildegaard både ude og inde forud for sæsonstart. TUSIND TAK TIL ALLE.
Ændringer i bestyrelsen
Af arbejdsmæssige årsager er kasserer Helle Lieutenant med omgående virkning udtrådt af bestyrelsen. Bestyrelsen har derfor reorganiseret sig frem til den ordinære generalforsamling 2022, hvor en ny kasserer kan vælges. Yderligere har Johnny Lauridsen af personlige årsager set sig nødsaget til at nedlægge sit hverv som suppleant. Ny suppleant vælges på den ordinære generalforsamling 2022.
Disposition af træningstider
Som det nok allerede er de fleste bekendt, vil vores nye træner Andreas Søndergaard være i klubben mandag, onsdag og lørdag. Indledningsvis er det besluttet at prioritere begyndertræningen, som finder sted mandag og onsdag fra kl. 17/18 og kl. 18/19. Træningstimen kl 19/20 er som tidligere forbeholdt eliten. Andreas afholder som udmeldt træning 3 lørdage i april med tilmelding direkte til Andreas. Specielt vil der i perioden onsdag den 6/4 og frem til ”Golfens Dag” den 24/4 de 2 træningstimer mandag og onsdag udelukkende være begyndertræning for de nybegyndere, som ikke fik færdiggjort deres forløb sidste år, således at disse nu får mulighed for at få deres golfkørekort og kan indmelde sig i klubben. Fra mandag den 25/4 vil der således være træning for nybegynderne 2022. Information omkring træning og aktiviteter lørdage fra maj følger snarest.
Sportsudvalg
Som noget nyt er der nu nedsat et Sportsudvalg i klubben, bestående af David Hollinsworth, Lars Rindum, Flemming Miller, Brian Westphal, Nicolaj Urban og Andreas Søndergaard.
Yderligere information herom følger snarest.
Golfens Dag/Spil-med-Dag den 24/4
Bestyrelsen og de involverede udvalg har i år besluttet at slå Golfens Dag og Spil-med-Dagen sammen, idet der i år ikke vil blive afholdt deciderede hvervedage i efteråret, da erfaringerne viser, at deltagerne ikke når at afslutte intro-forløbet inden vintersæsonen. Der er allerede opsat opslag, og arrangementet vil blive annonceret såvel lokalt som på de sociale medier. Rekrutteringsudvalget er i gang med yderligere aktiviteter, så hvis man gerne vil give en hånd til rekrutteringsarbejdet, kan man henvende sig til Bente Leth. Generelt arbejder såvel bestyrelse som Rekrutteringsudvalg på at skaffe nye medlemmer via forskellige aktiviteter og på de sociale medier.
Hulmursisolering
Medio april vil der blive foretaget en tiltrængt hulmursisolering af sekretariats-bygningen. Jeg beder derfor om forståelse for den uro/larm, som dette kortvarigt vil medføre.
Ophør, vinterregler / indberetning af scores
For en ordens skyld gør vi her opmærksom på, at der fra og med åbningsmatchen søndag den 10. april ikke længere skal/må lægges op på banen.
Endvidere skal det med henvisning til de nye regler for handicapregulering præciseres, at ALLE golfrunder fra og med søndag SKAL indberettes i Golfbox.
Til slut ønsker bestyrelsen hermed alle medlemmer en rigtig god golfsæson 2022
Med venlig hilsen
P.b.v.
Jørgen Bremholm
Formand
24. Brøndby
25. Kolding
Danmarks (måske) smukkest beliggende golfbane, som har en helt enestående udsigt over Det Sydfynske Øhav. Glæd dig til en på alle måder unik naturoplevelse.
Webmaster: David Hollinsworth
Mandage & torsdage kl. 10-16
Husk golfbanen har åben fra 7-22 næsten hele året